tiistai 1. maaliskuuta 2016

Mihin katosi tammi ja helmikuu?

Tänään oli ihana keväinen päivä, aurinko paistoi pitkästä aikaa joten oli ihan pakko lähteä isolle kirkolle asti kävelemään. Kävelimme oikean rannan puolella ihanaa rantatietä pitkin ja kun huomasimme upeat  villiintyneet krookukset, jäin miettimään että nyt on jo maaliskuun 1. päivä, niin mihin tuo tammi- ja helmikuu oikein hävisi?

Ulkoilu…

Ulkoilua Fuxi-ponin kanssa

Vuosi alkoi ihanasti shamppanjalla ja lettukesteillä, joten tipaton tammikuu ei ainakaan toteutunut, mutta olin mielessäni päättänyt lisätä hieman liikuntaa ja tammikuussa hoksasin että meidän pikkuruisen kylän läpi kulkee Sveitsin Via Jakobi-pyhiinvaellusreitti. Tästä innostuneena aloin pikkuhiljaa kävellä reittiä Geneven suuntaan ja tämän päivän kävelyn jälkeen olen päässyt jo Geneven keskustaan asti.

Via-Jakobi, pyhiinvaellusreitti

Tänä vuonna lumitilanne on ollut aika epävakainen, vaikka sitä on tullut paljon jopa tänne alas, mutta vesisateiden vuoksi se on sulanut pois. Huonojen kelien vuoksi olen vain muutaman kerran käynyt lumikenkäilemässä ja jouduimme perumaan myös koulun vanhemmille tarkoitetun lumikenkäretken. Toiveissa olisi vielä päästä lumikenkäilemään täyden kuun aikaan, mutta taitaa jäädä vain haaveeksi. Urheiluvuosi alkoi mukavasti, seurasimme tiiviisti pikkuleijonien menestystä ja kultaahan sieltä tuli, hyvä pojat!

Lumikenkäilyä

Kotona…

Sisustusvimma

Tammikuussa sain taas kerran sisustusvimman, kiersin paljon sisustusliikkeissä ja mielessäni oli kerrassaan loistavia ideoita. Sisustusvimman kylkkärinä tuli raivausinto kun tuttavani keräsi kodintavaroita pakolaisille, joten aloin käydä innoissani kaappeja läpi ja olin todella tyytyväinen lopputulokseen, sillä sain uskomattoman määrän ylimääräistä tavaraa pois nurkista.

Raivausta, yksittäiset lasit poistoon

Olin jo hyvällä mallilla tämän raivauksen kanssa, mutta sitten tuli suuri takaisku, kun keittiöön hyökättiin. Löysin keittiöstä lentävän armeijan, joka tarkoitti että minun piti siivota ja koluta läpi kaikki kaapit sekä heittää suuri osa kuiva-aineista roskiin, todellista raivausta! Tähän keittiöhässäkkään tyssäsi niin raivaus- kuin sisustusintoni, joka tarkoittaa että kämpässä on edelleen muutama huone mullin mallin…

…ja ne saakelin ötökät ovat tulleet takaisin, tai niiden jälkeläiset! Tällä hetkellä kuiva-ainekaappini on todella tyhjä ja en tiedä itkeä vaiko nauraa, kun näen meidän pikkukissan saalistusasennossa. No nyt kun tuo isäntä kerran kotona ja etsii "uusia haasteista" niin tässä niitä piisaa!

Viihteellä…

Paikallinen kuppila ja loistava bändi

Tämä vuosi on alkanut viihteen merkeissä ja olen päässyt ensimmäistä kertaa ulkoilemaan, näiden kolmen vuoden aikana! Lähdimme tyttöjen kanssa lähikylän ravinteliin syömään ja ruokailun jälkeen menimme vastapäiseen kuppilaan ja sehän osottautui todelliseksi yllätykseksi. Kuppilassa esiintyi bändi joka soitteli sellaista ruotsinlaiva tyyppistä trubaduurimusaa, joka iskee meikäläiseen! Ilta oli huikea ja bändi kuulemma vieläkin muistaa Suomi-mamojen vierailun kuppilassa. Tuon illan jälkitunnelmissa varasimme liput Mamma Mia musikaaliin, joka oli aivan mahtava! Tammikuussa musiikkimaailmasta tuli suru-uutinen, upea artisti David Bowie, nukkui pois. R.I.P

Loistava Mamma Mia

Tapahtumia…

Maison Taval, Geneven kartta

Alkuvuodesta olen kunnostautunut kulttuurin saralla ja vieraillut jo muutamassa museossa, syynä lienee sateiset säät sekä olen saanut mukavaa museoseuraa. Käytimme hyödyksi mm. kuukauden 1. sunnuntain, jolloin moniin museoihin on vapaa pääsy. Olemme vierailleet Geneven vanhimmassa yksityiskodissa (Maison Taval), museossa joka kertoo sveitsiläisistä maailmalla (Musée des Suisses dans le monde), Geneven armeijamuseossa (Musée militaire genevois) ja tänään kävelyn aikana tuli vielä piipahdettua kahdessa näyttelyssä katsomassa valokuvia ja Swatch-kelloja hauskassa Cité du Temp-rakennuksessa.

Kävimme koulun vanhempien kanssa vierailemassa naapurikylän pienessä suklaapuodissa ja pääsimme koristelemaan herkullisia konvehteja.

Pieni Suklaapuoti

Matkustus…

Lontoo <3

Helmikuu oli yhtä matkustamista ja siihen vaikutti toki hiihtoloma. Kävimme hiihtoloman aikana Lontoossa tutustumassa yliopistoihin ja toki tuli katsottua myös Lontoon nähtävyyksiä ja täytyy sanoa että niihin ei kyllästy. Lontoon lisäksi kävimme Etelä-Englannissa  Brightonissa, josta jäi erityisesti mieleen upea ranta ja satama-alue. Lontoon reissun jälkeen lähdin Italiaan  tapaamaan ystäviä ja laskettelemaan, vihdoin näin tuon upean Matterhornin livenä ja vaikka säät olivat hieman epävakaisia niin onnistuin kuitenkin laskemaan Zermatin puolelle, reissusta lisää myöhemmin.

Joku on iloinen...

Blogissa…

Tämä postausi ei ihan ehtinyt viettää vuosipäivää ennen julkaisua

Blogipuolella sain vihdoin kirjoitettua useita pöytälaatikon keskeneräisiä kirjoituksia loppuun sekä aloitettua postaussarjan UNESCO-kohteista, joissa olen käynyt. Vielä on pöytälaatikko pullollaan keskeneräisiä tarinoita joten niitä jatketaan ja toki myös uusia seikkaiuita!

Mikähän olisi maaliskuun teema?

1. Onpa ollut vauhtia ja monenlaista olet ehtinyt. Jäänkin innokkaana odottelemaan raporttia hiihtoretkestä ja niitä UNESCO-kohteita. Kuukaudet vilistävät tosiaan uskomatonta vauhtia.
    fani

1. Kevät tekee tuloaan :) Hiihtoretket on työn alla ja UNESCO-kohteita yritän päivittää tässä kevään mittaan ;)

Mahtavaa että löysit sivuilleni!
Jätäthän kommentin käynnistäsi, luen niitä mielelläni.