lauantai 2. huhtikuuta 2016

Maaliskuun juttuja, kevättä ilmassa

Maaliskuussa tapahtui vaikka ja mitä, vietettiin synttäreitä, nähtiin rakkaita ystäviä, lasketeltiin sekä kuukausi oli täynnä mukavia tapahtumia. Tässä kuussa huomasi selkeästi kuinka kevät tekee tuloa, päivät pitenivät ja valoa riitti pitkälle iltaan asti. Ihanaa kun luonto herää, kukat nousee mullan alta ja useat puut alkavat kukkia, multasormea alkaa syyhyttää ja hirveä hinku päästä laittamaan pihaa ja perustamaan taas ruukkupuutarhaa. Kuukausi alkoi tyttären synttäreillä ja en voi muuta kuin ihmetellä, miten tää aikaa menee niin nopeasti!

Synttärisankarille aamiainen sänkyyn

Koulun vanhempien kanssa käytiin tutustumassa Yhdistyneiden kansakuntien Geneven pääkonttoriin. Olen käynyt pääkonttorilla aikaisemmin, mutta tällä kertaa oli mielenkiintoista nähdä tyhjien huoneiden sijaan, salit istuntokäytössä ja seurata edustajien työskentelyä. Sisäänpääsyn yhteydessä huomasi selkeästi kiristyneet turvatoimet ja se vei tällä kertaa hieman enemmän aikaa. Vierailusta voit lukea täältä.

Palais des Nations

Alkukuusta törmäsin kaupungilla upeisiin autoihin, jotka olivat varmaankin tuotu Geneven kansainvälistä autonäyttelyä varten, tapahtuma on yksi Geneven suosituimpia ja tuolloin kaikki hotellit Lausannea myöten täyttyvät ja autot ruuhkauttavat messuhallin lähitienoot. Minuakin onnisti tänä vuonna ja pääsin ystäväni kanssa käymään kyseisessä tapahtumassa. Autonäyttelystä voit lukea lisää täältä

Upeat autot saapuneet kaupunkiin

Kenenköhän lempi auto merkkimahtaa olla?

Tässäkin kuussa hyödynsin museosunnuntain, eli käytin hyväksi kuukauden ensimmäisen sunnuntain vapaa pääsyn. Tällä kertaa kävin läheisessä Nyonin kaupungissa sijaitsevassa Rooman ajan museossa ja se oli ihan huikea. Minulle selvisi, että meidän lähitienoolla on vaikka kuinka paljon paikkoja, joissa on vielä nähtävillä Rooman valtakunnan aikaisia rakennelmia. WAU! Täältä voit lukea lisää Rooman ajan Nyonista ja museosunnustaista. Innostuin tuosta Julius Caesarin Nyonista sen verran, että järjestin koulun vanhemmille juuri ennen pääsiäislomia opastetun kaupunkikierroksen Rooman Ajan Nyonissa, siitä teen myöhemmin postausta.

Museosunnuntai Nyonissa

Nyonin upea linna, kaupunkikierros Julius Caesarin hengessä

Naapurikaupungissa Versoixissa oli taas vuotuiset Festichoc- suklaafestivaalit ja piipahdin siellä maistelemassa ihania herkkuja. Tällä kertaa en syönyt suklaata ähkyyn asti vaan maistelin muutaman ja keskityin katsomaan upeita suklaasta tehtyjä taideteoksia.

Suklaafestivaalit Versoixissa

Tuttavia tuli taas Italian puolelle Champoluciin laskettelemaan ja me  päätimme Papin kanssa lähteä myös muutamaksi päiväksi laskemaan ja tapaamaan ystäviä. Reissu oli oikein mukava, saimme olla osana suurta porukkaa ja naurettua tuli monen vuoden edestä. Laskettelureissusta voit lukea täältäSamalla reissulla piipahdimme upeassa Aostan kaupungissa ja teen erilliset postaukset tuosta laskettelureissusta sekä Aostasta, mikäli onnistun jotenkin onkimaan kadotettuja kuvia.

Aosta

Italian Champolucissa laskettelemassa ja ystäviä tapaamassa

Vihdoin sain rakkaan ystäväni meillä käymään ja oli kiva päästä näyttämään mun hoodeja sekä tietenkin oli ihanaa saada viettää aikaa yhdessä. Kävimme ystäviemme kanssa Chamonixissa ja olimme kuin huippujengi konsanaan, sillä menimme ihailemaan Mont Blancia läheiseltä Aguille du Midi vuorelta, mutta tästä tulee tarinaa myöhemmin.

Chamonix, Aguille du midi

Pääsiäisestä alkoi meidän perheessä parin viikon loma eli Spring Break ja tällä hetkellä meidän koti on rauhoitettua aluetta, sillä siellä luetaan kuumeisesti loppukokeisiin, jotka alkavat loman jälkeen. Pääsiäistä vietimme rauhallisesti kotona, keräten voimia ja rentoutuen, toki mielessä oli erilaiset sisustus- ja pihaprojektit sekä tietenkin keittiöpuutarhan ja muiden pihakukkien istutussuunnittelua

Rauhallista pääsiäistä!

Kuukautta varjostaa tietotekniset ongelmat, tai lähinnä osaamisen puute, kone huutaa punaisena että: “ei ole tilaa!” ja mina yritän sitä kovasti tehdä lisää ja opetella ottamaan varmuuskopioita… Joka onkin kuukauden sana, puhelimeni pimeni yllättäen ja tietenkin ilman varmuuskopioita, sillä seurauksella, että kaikki ihanat lomakuvat katosivat. Sitten harjoiteltiin ottamaan varmuuskopioita, tiedostoni ovat niin suuria ja tämän vuoksi en ole pystynyt aikaisemmin noita varmuuskopioita tekemään, päätin että siitä tulee loppu ja ostin itselleni ison pilven! Sain uuden puhelimen kuntoon ja elämä hymyili taas hetken, kunnes kuului POKS! Ja voi… sanonko mikä!!!!